dimarts, 15 de gener de 2013

El comerç local

    
     Sembla que el comerç local tingui unl mal panorama amb la gran quantitat d'establiments clònics, amb tanta oferta i amb una crisi tan llarga que provoquen un baixísim consum. Es tracta de que, a l'igual que el món canvia per adaptar-se a la crisi, ho faci també el món del comerç creant projectes nous que els clients vulguin compartir. ,Lo primer que cal és tenir passió, un interés profund per un tema i saber-lo compartir.
Cal transmetre un projecte. Cal també conèixer la clientela. Això últim és vital per que el comerç sobrevisqui. Les botigues que durant aquests anys de dificultat económica continuen obertes es pot dir que han superat la crisi. En canvi, moltes de les que  s'han estrenat en aquest període tindran dificultats per prosperar.
     S'ha d'intentar donar un valor afegit al que s'ofereix, ja no basta amb que se'ns digui que el producte és més barat que a un altre establiment. El comerciant ha d'afegir algún complement nou d'interés.
     En el moment social actual,  el procés de compra és més llarg i més complicat, i el consumidor rep informació per moltes vies. Cal que la botiga o el comerç siguin dins de l'eix comercial del barri.


Fuente: "La vanguardia".
Pedro.