dimarts, 29 de novembre del 2011

Avelino Pi (exposició) Martorell
















Fotografia de l'esport
Qui és Avelino Pi?
Químic de formació, Avelino Pi es va acostar a la fotografia de manera autodictada i entre 1955 i 1971 a poc a poc la va anar convertint en profeció. L'any 1972 vs cobrir els Jocs Olímpics de Munic. Jugador de tennis aficionat i espectador dels partits al Club Barcino, aquest esport va ser el primer que va atreure la seva mirada fotofràfica i el va portar cap a una trajectòria que el convertiria en un dels pioners de la fotografia esportiva a Espanya i en un dels representats d'una nova generació de reporters que van suposar la renovació del periodisme esportiu en els anys setanta del segle pasat.

Què trobarem en l'exposició?
L'exposició <> és una reprospectiva de l'obra d'aquest fotògraf. Hi trobem unes setanta imatges que configuren un recorregut per grans moments i que ens acosten figures de l'esport de les quatre ultimes dècades.
L'exposició està estructurada en diversos espais temàtcs, amb un text inicial de presentació. (Aquests diferents espais es poden identificar fàcilment a partir d'una imatge de més grandària que introdueix l'espectador en el que veurà seguidament, al mateix temps que li reclama i li dirigeix l'atenció).
Són els wents:
Jocs Olímpics: Aquestes imatges reflecteixen l'evolució de les estètiques a través de les inauguracions d'aquest esdeveniment al llarg dels anys.
Per damunt de diferències...un mateix objectiu: Es fa una ullada a la prolífica obra del fotògraf.
Les cares de l'esport: És un petit recull de retrats de totes les persones que intervenen en l'espectacle esportiu.
Dos dels àmbits es dediquen a esports que han centrat l'atenció d'Avelino Pi:
El tennis a peu de xarxa: El tennis va ser un dels primers esprots que Avelino Pi va començar a fotofrafiar, i un dels que més vegades ha tetratat.
El futbol: atac i cor: Agrupa imatges més popular i que més passions desperta al nostre país i arreu de l món. El futbol com a fenomen de messes no és tan sols el que passa dins el camp, durant el partit, sinó tots els moviments de les aficions al seu voltant. El fotògraf s'ha interessat per tots aquestes espectes.

Vyara
escrit de la revista dossier obra social " la caixa"