dimarts, 26 de novembre de 2013

Un 50% d'alumnes de magisteri suspenen llengua o matemàtiques


Mentre que als països nòrdics els aspirants a mestre solen ser els alumnes més qualificats, a Catalunya la
situació dista molt de ser equiparable.Com a mínim, en el moment d'accedir a la Universitat en què els
formaran per exercir de docents.De fet, la meitat dels estudiants catalans de la carrera de magisteri quedarien fora d'aquests estudis si se'ls exigis aprovar, únicament amb un 5, les matèries de llengua
(català, castellà i anglès) i també la de matemàtiques en les proves de selectivitat.
La dada la va indicar ahir el secretari d'universitats de la generalitat, Antoni Castellà, en declaracions
a TV3.Un 50% dels alumnes que estudien per mestres no tindrien el coneixement mínim exigible en matèries
absolutament bàsiques en el moment d'afrontar les proves d'accés a la Universitat.(PAU).
Per Castellà, aquest fet hauria de provocar una reflexió, fer "repensar la propia oferta" i buscar solucions,
com ara "donar incentius als millors estudiants perque vegin elements atractius en magisteri".
Aquestes declaracions arriben després que diverses universitats del país decidit endurir els criteris
els criteris en relació amb les faltes ortogràfiques que toleren als seus alumnes.
A la Universitat de Lleida, per exemple, la meitat dels estudiants de ciències de l'educació van suspendre
l'assignatura de català en el primer semestre ,ja que el centre ha endurit els criteris de correcció en
aquest curs: accepten vuit faltes d'ortografía en un examen i cinc en un treball.Si se superen , se
suspèn automàticament per molt bé que estigui el contingut.A la facultat de formació del profesorat
de la universitat de Barcelona , el criteri és més estricte : cada falta representa dos punts menys, i la
tercera, el suspens. El professorat, però, és flexible en l'aplicació.Preguntat per si el sistema educatiu
actual té els millors professors, Castellà va contestar que el nivell és "absolutament millorable".
Després, però, va matisar que hi ha un "bon professorat " i que, més enllà de les notes de tall, una
gran part de docents són vocacionals.
Per millorar el nivell del professorat , aquest any s'ha començat a aplicar un doble grau pilot en educació
infantil i primària amb una selecció  específica de professorat i un currículum diferent per atreure
"els millors estudiants".A més, també s'ha limitat l'oferta de places per elevar la nota de tall.