dimarts, 12 de juliol del 2016

MARIA ANTÒNIA, ESCRIPTORA " VAIG CREAR LA PRIMERA DETECTIVA CATALANA"

Entre que el seu oncle Joan li va ensenyar a crear mons i el premi d'honor de les lletres catalanes han passat seixanta anys. Doncs sí. L'oncle Joan va ser una figura clau en el meu despertar literari. Igual que l'Aina Moll seria qui em guiaria en el català literari o l'escriptor - i company - Jaume Fuster qui m'introduiria a la novel.la negra.
La seva primera novel.la, però, no era negra, sinó sobre l'arribada del turisme a Mallorca. Exacte. Les cròniques d'un mig estiu pretenia explicar el canvi que va experimentar l'illa amb la arribada dels turistes des de la mirada d'un grum d'hotel. Amb els beneficis, com l'obertura  de la ment, i els nombrosos perjudicis.
Les seves novel.les solen tractar temes de rabiosa actualitat. Em surt espontàniament parlar de l'especulació urbanística, de la corrupció, de l'ecologisme...des del punt de vista d'una dona. amb naturalitat. Igual que quan vaig crear la primera detectiva de la literatura catalana! L'onia Guiu, una antiheroÏna, a qui li agradaven els pintallavis i que no entenia de cotxes. Ha ha ha! com jo.
què va representar per a la literatura catalana la generació dels 70 de la qual vostè va formar part? La mava generació va revolucionar la literatura i va posar en circulació gèneres
(gastronòmic, eròtic,etc.) que no s'havien conreat abans.


Font de la revista: SAPIENS                                                NATIVITAT