Sant Feliu viurà en els propers anys la transformació urbanística més important de la seva història. Amb el soterrament de les vies es recuperarà un nou espai urbà d´uns 52000 metres cuadrats que possibilita la construcció de nous equipaments. L´espai alliberat donarà lloc a una gran avinguda de 40 metres d´amplada (en els punts més estrets) per un quilòmetre de llargada. El tramvia passarà per sobre de l´actual estació de RENFE i la ciutat tindrà dues noves estacions de tren.
L´ajuntament va presentar al mes d´abril una proposta de com quedarà la zona alliberada pel tren. Aquest document es la consequëncia que ha dur a terme l´ajuntament i diferents administracions els darrers 20 anys. En aquest moment el projecte es troba en la fase de la participació ciutadadana, on els sanfeliuencs poden opinar sobre algunes aspectes de la obra. Però no han pogut opinar sobre temes rellevants com el fet qie el tramvia assi per sobre de l´estació p les fonts de finançament de les obres.
Les obres tindran un cost d´uns 110 milions d´euros. La part qie asumeix el consistori sanfeliuenc està al voltant dels 25 milions d´euros. Aquest ha estat un dels punts polèmics del soterrament. Grups de l´oposició pensen que tot el cost ho tindria que assumir l´Estat. Oer la seva banda l´alcalde creu que negociar que la Generalitat o l´Estat assumís aquesta part, hagués allargat durant molts més anys el projecte del soterrament. L´alcalde ha dit que "aquests milions sortiran de l´operació urbanística d´ordenació de la ciutat, que generarà zones verdes, nous equipaments i habitatge residencial". I respecte a l´inici de les obres, l ´alcalde ha afirmat que en funció de quan es produeixi la solicitació, començaran més aviat o més tard.
JUAN ANTONIO
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada